Eerste tegen koploper Delden, hoge amusementswaarde Twenthe 5

Ons eerste elftal kan de borst natmaken voor de wedstrijd van aanstaande zondag. Dan komt koploper SV Delden op bezoek op `t Piepwillem. Die ploeg verloor nog geen duel deze competitie en lijkt met twee vingers in de neus kampioen te gaan worden. Ons eerste elftal zit juist in de hoek waar de klappen vallen. Afgelopen zondag werd de derde nederlaag op rij geleden en er is bovendien al een aantal weken sprake van een gehavende selectie. Ook aanstaande zondag missen weer (of nog steeds) een aantal sterkhouders. Zo is Stijn Jeurlink nog steeds niet fit genoeg om aan te sluiten en ontbreekt (gelegenheids)spits Mart Lammertink voorlopig omdat hij zich in Oostenrijk bevindt.

Het tweede elftal gaat op bezoek bij Grol 3. Voor de mannen van Peter Horselenberg is dit de laatste wedstrijd voor de winterstop. Door verschillende verrassende uitslagen en een competitie waarin alles ontzettend dicht bij elkaar ligt, is de driepunter van afgelopen zondag tegen Bentelo nog niet voldoende om definitief zeker te zijn van deelname aan de promotiepoule na de winterstop. In Groenlo moet nog minimaal een punt gepakt worden om afhankelijkheid van andere velden te voorkomen. Twenthe 3 heeft bijna een maand lang kunnen bekomen van de minieme nederlaag tegen de stugge directe concurrent FC Eibergen 3. Het thuisduel met Bon Boys 3 bepaalt of de mannen van Deniz Sogut voorlopig aan- of afhaken in de titelstrijd. De druk zit er dus vol op.

Twenthe 4 heeft de lijn omhoog gevonden. Ondanks minieme zeges is er nu twee keer op rij gewonnen. Of dat  tegen koploper Markelo 5 ook gaat lukken is de vraag, maar na de twee zeges moet het gevoel ongetwijfeld goed zijn. Ook Twenthe 5 weet weer wat winnen is en bovendien is er aan amusementswaarde geen gebrek. Gemiddeld vallen er dit seizoen meer dan 6 doelpunten per wedstrijd bij het team dat onder leiding staat van Timo Haafkes.. Gezien het feit dat niemand van het team bovenin de Patsboem te vinden is, kan dit overigens wel betekenen dat veel doelpunten door de tegenstander worden gemaakt, maar dat terzijde. Zondag moeten ze uit naar s.v. Rijssen 2.

Twenthe 7 speelt het uitduel bij Hoeve Vooruit 4, terwijl voor Twenthe 8 het thuisduel tegen Holten 7 op de rol staat. De jongelingen van het achtste begonnen met drie zeges op rij nog uitstekend aan het seizoen, maar hebben nu vijf keer op rij verloren. Kunnen ze zich herpakken? Voor Twenthe VR2 staat het uitduel tegen Borne op het programma.

Bericht geplaatst op donderdag 1 december 2022 om 12:00u01-12-2022 @ 12:00u | Link