Twenthe verliest van koploper Delden

Twenthe heeft vanmiddag verloren van koploper sv Delden. Na precies 90 minuten speeltijd stond een duidelijke 0-5 nederlaag op het scorebord.

In een levendige openingsfase kregen beide ploegen kansen op de openingstreffer. Voor Twenthe waren Jeffrey Asbroek en Wouter Leusink dichtbij, maar het lukte niet het net te laten bollen. Na 25 minuten spelen was het wel raak voor de uitploeg. Een afgeslagen bal kwam voor de voeten van de rechtsback, die de bal laag in schoot. De bal rolde tussen een wirwar van benen door en viel langs de verbouwereerde doelman Bas Zweers in de verre hoek binnen.

Na rust was het duel snel gespeeld. Dankzij twee doelpunten was het na een uur 0-3. In de slotfase werd Tijmen van Wissing nog gebracht om iets te forceren. Het tegenovergestelde gebeurde echter, want in de counter liep Delden uit naar 0-5. Enige positieve aan deze wedstrijd was dat JO19-speler Rens van Straaten zijn debuut maakte. Volgende week speelt Twenthe de uitwedstrijd tegen Victoria. Een resultaat is dan broodnodig.

Bericht geplaatst op maandag 5 december 2022 om 12:57u05-12-2022 @ 12:57u | Link