Tweede in doelpuntenfestijn langs Vogido

Twenthe 2 heeft het oefenduel met Vogido winnend afgesloten. In een waar doelpuntenfestijn kroonde Daan Meegens zich met een fantastische goal tot matchwinner.

Het tweede begon matig aan het duel en had moeite met de vele lopende mensen van de Enschedese opponent. Dat leidde dan ook tot een 0-1 achterstand. Er werd te weinig druk op de bal gegeven, waardoor de aanvallende middenvelder van een meter of 25 kon uithalen. Dat deed hij uitstekend en de bal ging met een boog over keeper Martijn Buschers de goal in. Die achterstand werd nog wel gerepareerd voor rust. Eerst was het Robin Slaghuis die met een fantastische actie vanaf rechts naar binnen kwam en de lange hoek vond. Op slag van rust zorgde Mark Nijland vanaf de stip voor de 2-1 voorsprong.

Vlak na rust maakte diezelfde Nijland met buitenkant voet op prachtige wijze de 3-1. Dat zorgde echter niet voor rust in het elftal van Peter Horselenberg, want Vogido maakt gelijk hierna de 3-2. Huub Averdijk verraste zijn eigen doelman met een sliding en tikte de bal in eigen doel. Het werd zelfs 3-3 toen Mark Nijland niet helemaal attent was bij een hoekschop en de bal op een plek kreeg waar je hem liever niet wil hebben, waarna Vogido er als de kippen bij was en van dichtbij binnenschoot. Het slotakkoord was voor Daan Megens. Een afgeslagen hoekschop werd hard en met een prachtige krul in de verre hoek geschoten. Daarmee zette hij de 4-3 op het scorebord en dat bleek ook de eindstand te zijn. Dit weekend komt het tweede niet in actie, al kan het wel zijn dat zij moeten leveren aan Twenthe I, dat zondag een oefenwedstrijd speelt tegen sv Broekland. De eerstvolgende competitiewedstrijd is op zondag 5 maart. Dan is Rohda Raalte 3 de tegenstander.

Bericht geplaatst op dinsdag 21 februari 2023 om 23:04u21-02-2023 @ 23:04u | Link