Jan Weernink senior overleden

Bij vv Twenthe is deze week met verslagenheid gereageerd op het overlijden van Jan Weernink. Hij is 76 jaar geworden. Jan was een rasechte Tricolores en groeide met zijn enthousiasme en toewijding uit tot één van de trouwste en meest gewaardeerde vrijwilligers van de afgelopen decennia.

Kennismaking
Jan, als geboren Amsterdammer, zette zijn eerste schreden binnen vv Twenthe nadat hij met zijn jonge gezin in Goor kwam wonen in 1975 en lid werd van onze club als speler bij de veteranen. Als vader van Jan junior, Trees en het duo Bas en Bud was hij jarenlang elk weekend een vast gezicht aan de zijlijn. Eerst als supporter maar later begon hij zich op meerdere vlakken in te zetten voor de club.

Jeugd
Zo was hij jarenlang een vast lid van het jeugdbestuur en ook enige jaren voorzitter van de jeugdafdeling. Daarnaast was hij een initiator van het meisjes en damesvoetbal bij de club en hebben vele dames en meisjes binnen onze vereniging de eerste kneepjes van het voetbal geleerd van Jan. Later is hij zich actief gaan inzetten voor de mini’s en nam hij honderden pupillen onder zijn hoede op het PiepWillem en stond hij daardoor mede aan de wieg van de voetballoopbaan van vele spelers van de huidige generatie. Hij kon ook intens genieten van de kleinkinderen die bij de club actief zijn.

vv Twenthe wenst Trees, de kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verlies van Jan, wiens glimlach zal worden gemist op ’t Piepwillemke..

Bericht geplaatst op zondag 26 februari 2023 om 16:30u26-02-2023 @ 16:30u | Link