JO19-1 in blessuretijd langs Almelo

Twenthe JO19-1 heeft Almelo JO19-1 in blessuretijd verslagen. Dankzij een late goal van Stijn Slag werd het 2-1.

Twenthe begon prima aan de wedstrijd, maar wist dat niet in goals om te zetten. Na een korte pauze (i.v.m. de ramadan van de Almelose opponent) was het in minuut twintig wel raak. Na een goede pass van Joep Vrielink stoomde Senne Botterhuis uitstekend op. De strakke voorzet werd door een Almelose speler in eigen doel gegleden, waardoor Twenthe op een 1-0 voorsprong kwam. Vlak voor rust kwam de thuisploeg goed weg, toen Stan Hollegien dankzij snel uitkomen de gelijkmaker voorkwam.

De tweede helft golfde het spel meer op en neer en verzuimde Twenthe het duel in het slot te gooien. Een kwartier voor tijd kregen ze daarvoor het deksel op de neus, toen de uitploeg van dichtbij gelijkmaakte. In extremis was het toch Twente dat aan het langste eind trok. Een handsbal in de zestien meter zorgde voor een penalty. De bal werd hard door het midden ingeschoten door de ingevallen Stijn Slag. In het restant werd het nog even onvriendelijk, maar een kans op de gelijkmaker heeft Almelo niet meer gekregen. Zo blijft de JO19-1 meedoen om de bovenste plaatsen. De volgende wedstrijd is op maandag 17 april. Dan wordt om 20:00 afgetrapt voor het thuisduel met Enter Vooruit.

Bericht geplaatst op maandag 3 april 2023 om 22:33u03-04-2023 @ 22:33u | Link