Twenthe wint eerste oefenduel

Twenthe is de voorbereiding goed begonnen. In de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen is met 4-3 gewonnen van vv Diepenheim.

In de eerste helft was Twenthe heer en meester. Ondanks goed voetbal werd er echter lang niet gescoord. Na 28 minuten was het wel raak. Een op het middenveld veroverde bal werd door Benjamin Wolf uitstekend doorgespeeld op Remco Kingma. Laatstgenoemde kapte de bal goed vrij en schoot de bal geplaatst in de bovenhoek. Drie minuten later was het weer raak. Een afgeslagen bal werd door Lars Veehof weer de zestien ingeslingerd, waarna Mart Lammertink de bal na een aanname op de borst hard en laag binnenschoot. In minuut 37 werd het zelfs 3-0. Met een goede bal lanceerde Mees Spenkelink debutant Stijn Slag, die koel bleef en prima afrondde.

Na rust speelde Diepenheim gegroepeerder, maar ondanks dat bleef Twenthe kansen houden. Mark Nijland was het dichtstbij met een kopbal op de paal. Een kwartier na rust kwam Diepenheim terug in de wedstrijd. Een hoge diepe bal werd door de linksbuiten van Diepenheim goed meegenomen en knap in de verre hoek geschoten. Een kwartier voor tijd nam Twenthe weer verder afstand. Milan Elfers won het duel na een ingooi, Mark Nijland verlengde op de diepgaande Mart Lammertink, die de 4-1 binnenschoot.

In de slotfase sloeg de vermoeidheid toe bij de Tricolores. Diepenheim had al twee oefenwedstrijden in de benen en dat verschil was te merken. Een onhandig weggegeven penalty en een afgeslagen bal zorgden voor de 4-3 eindstand. Aanstaande zondag komt ons eerste elftal opnieuw in actie. Dan wordt om 12:00 afgetrapt in en tegen Haarle.

Bericht geplaatst op dinsdag 22 augustus 2023 om 22:23u22-08-2023 @ 22:23u | Link