Twenthe onderuit tegen vierdeklasser

Twenthe heeft vanmiddag het tweede oefenduel van de voorbereiding verloren. In en tegen Haarle werd het 5-3 voor de thuisploeg.

Twenthe begon uitstekend aan de wedstrijd. Dankzij fel drukzetten kwam de ploeg tot een aantal kansen. Na een kwartier was het raak. Een voorzet van Remco Kingma werd binnengelopen door Mark Nijland. Na twintig minuten was het weer gelijk. Balverlies op het middenveld leidde tot een één tegen één situatie achterin. Dit werd goed uitgespeeld door Haarle, 1-1. Na een half uur gaf Remco Kingma een beroerde terugspeelbal op Bas Zweers. Deze werd onderschept door de linksbuiten, die handig om de doelman heen ging en vanuit een moeilijke hoek knap binnenschoot, 2-1. Geklungel in de opbouw leidde even later ook tot de 3-1. Dat was ook de ruststand, mede omdat Jeffrey Asbroek een penalty miste.

Na rust kwam Twenthe weer terug in de wedstrijd. Een lobje over de doelman van Mark Nijland belandde nog op de lat, maar even later was het een van richting veranderd schot van Benjamin Wolf dat binnenvloog. Na een korte onderbreking door onweer, kwam Haarle op 4-2. Milan Elfers gleed weg bij een voorzet en kreeg de bal ongelukkig, via zijn eigen voet, op zijn arm. De scheidsrechter wees naar de stip, waarna de penalty feilloos werd binnengeschoten. Snel daarna werd het 4-3, dankzij een goede kopbal van Mart Lammertink. De ingevallen Matteo Weurding was vervolgens dicht bij de gelijkmaker. Zijn kopbal belandde op de lat, waarna de rebound door Mark Nijland naast geschoten werd. In de slotminuut werd het uit een counter nog 5-3, waarna de scheidsrechter meteen affloot. Volgende week de eerste bekerwedstrijd voor ons vlaggenschip, thuis tegen Enter.

Bericht geplaatst op zondag 27 augustus 2023 om 14:19u27-08-2023 @ 14:19u | Link