ALV: Herrezen logo, nieuwe penningmeester en brommende De Lat in bomvolle kantine

Een noviteit die in de smaak viel bij de Tricolores. Nog niet eerder was het zo druk tijdens de algemene ledenvergadering van vv Twenthe. Dit keer op een donderdagavond na de training van de actieve leden. Tijdens het jaarlijkse soebat met ruim honderd bezoekers nam voorzitter Robin Kemper de leden mee door het afgelopen jaar en keek hij samen met Simon Hevink (financiën) vooruit naar het nieuwe seizoen. Zo is vv Twenthe kerngezond, maar worden er door stijgende kosten (schoonmaak, inkoop en energie) toch ook enkele aanpassingen verricht aan de tarieven. Een aanpassing is er ook in de uitstraling van de club: vv Twenthe keert in aanloop naar het 100-jarig jubileum terug naar het oude hernieuwde clublogo, welke is vervaardigd door vormgever Nils Waanders.

Bestuur
Verder was er tijdens de jaarvergadering een subtiele stoelendans aan de bestuurstafel. Zo werd er afscheid genomen van bestuurslid Tijmen van Wissing, die zijn zetel na ruim tien jaar overdroeg aan Remco Kingma. Laatstgenoemde zal de portefeuille PR gaan bekleden. Nieuw in de vorstand is ook penningmeester Raymond Krabbenbos, die samen met de huidige werkgroep financiën de schatkist moet bewaken. De positie penningmeester was al enige tijd vacant.

Patsboem
Als te doen gebruikelijk werd ook de topscorer van het afgelopen seizoen in het zonnetje gezet. Aanvalsleider van Twenthe I en II, Mark Nijland, kroonde zich tot winnaar van de prestigieuze bokaal. Hoewel hij volgens de studie van Ben Bekhuis de meest trefzekere speler aller tijden is van vv Twenthe won hij nog niet eerder de Patsboem. Ook dit jaar is hij weer op dreef. Na één duel staat de teller van Nijland alweer op twee.

Jubilarissen

Ruim zeventig jaar lid van vv Twenthe. Met deze majestueuze mijlpaal schaart Gerard Pelle zich in een bijzonder rijtje bij vv Twenthe. De vrijwilliger werd met recht gelauwerd voor zijn bewezen diensten en kreeg de bijbehorende speld. Ook Gerard Lentelink, Wim Berkers en Helmig Westerik werden eervol en met recht in de schijnwerpers geplaatst.

De Lat moet omhoog
Nieuw was dan het tijdstip, verder was het bovenal een vergadering als altijd. Zo was Stephan de Lat weer de kritische waakhond in het publiek en was hij verantwoordelijk voor tachtig procent van de inhoud van het agendapunt rondvraag. Met zijn kritische blik drukte hij op het hart dat er rondom materialen meer bewustzijn moet zijn om er netjes mee om te gaan en de technische commissie en de trainer werd een spiegel voorgehouden om vaker te scouten bij het tweede en JO-19. Bij de afdronk werd hij aan menig stamtafel omgedoopt tot preses van de rondvraag. Want voorzitter van ons aller vv Twenthe blijft ook de komende drie jaar Robin Kemper. Hij werd unaniem herkozen. Datzelfde geldt voor secretaris Nino Spoelder. Beiden waren herkiesbaar.

Bericht geplaatst op vrijdag 29 september 2023 om 10:32u29-09-2023 @ 10:32u | Link