JO19-1 wint mini derby van GFC

Twenthe JO19-1 heeft de mini-derby van GFC JO19-1 gewonnen. De burenruzie, die tussen de eerste elftallen al jaren niet meer gespeeld is vanwege de verhuizing van GFC naar de zaterdag, werd terecht een prooi voor de thuisploeg.

Twenthe begon overtuigend aan de eerste helft. Het hield de druk er goed op en dat resulteerde na 27 minuten in de 1-0. Adam Albin was attent en schoot in de korte hoek binnen. Een mooi doelpunt, dat ondanks het extreem late vlagsignaal van de grensrechter, terecht goedgekeurd werd door de uitstekend fluitende scheidsrechter Lammertink. Twee minuten later werd het zelfs 2-0. JO17-1 doelman Guus ten Berge gaf een uitstekende lange bal, die hoog werd binnengeschoten door opnieuw Adam Albin. Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar toch kwam GFC nog voor rust volledig terug in de wedstrijd. Eerste redde Guus nog knap, maar een corner en counter later stond het 2-2. Dat was ook de ruststand.

De tweede helft startte de JO19-1 opnieuw uitstekend. Het was Laszlo Weurding die vanuit schier onmogelijke hoek knap binnenschoot voor de 3-2. Na 63 minuten leek Twenthe de voorsprong opnieuw te verdubbelen, maar daar stak de graag vlaggende grensrechter een stokje voor. Het feest ging dus niet door. In minuut 83 volgde de beslissing in de wedstrijd. De ingevallen, eindelijk weer fitte, Stein Vaarhorst gaf goed mee op Laszlo Weurding. Die maakte met een uitstekend stiftje een einde aan alle spanning, 4-2. Een mooie driepunter voor de mannen van Ronny van Laar, die zich aan kop hebben genesteld in de 1e klasse.

Bericht geplaatst op woensdag 15 november 2023 om 22:29u15-11-2023 @ 22:29u | Link