Trainersavond 2024

Vrijdagavond 19 januari organiseerde de Technische Commissie een thema avond voor alle trainers van de club: de trainersavond. Deze eerste editie stond in het teken van “voetbal eigen vormen”. Het eerste deel van de avond werd verzorgd door Louis Brouwer. Louis heeft in het verleden gevoetbald in het 1e elftal van Quick ’20 en Stevo. Na zijn actieve voetbalcarrière is hij trainer geweest van o.a. diverse jeugdselecties van Quick ’20 en de eerste elftallen van sv Tilligte en sv Enter. Daarnaast is hij bijna 20 jaar KNVB docent geweest voor de trainersopleidingen TC III (Trainer Coach III) en JVT (Jeugd Voetbal Trainer).

De bedoeling van de avond werd in de kantine kort toegelicht, waarna we met alle trainers naar buiten gingen voor een demo van verschillende varianten van het 4 tegen 4 voetbal. Een deel van de trainers fungeerde daarbij als demogroep. Hierbij werd duidelijk gemaakt dat veel aspecten binnen het voetbal te trainen zijn in 4 tegen 4 varianten. De nadruk bij de demo lag op de (situatieve) coaching.

Na de demo werd de warme kantine weer opgezocht en volgde een evaluatie, waarbij o.a. aandacht is besteed aan voetbaleigen vormen (4 tegen 4 voetbal past daar uitstekend in) en aan de eisen waaraan elke voetbaltraining dient te voldoen. Denk daarbij aan de voetbal eigen bedoelingen, veel herhalen, rekening houden met de groep en een juiste coaching.

Het tweede deel van de avond bestond uit een gezellig samen zijn met een hapje en een drankje. De organisatie kijkt terug op een geslaagde avond!

Bericht geplaatst op donderdag 25 januari 2024 om 14:14u25-01-2024 @ 14:14u | Link