Peter Horselenberg trots: `We gingen voor hem door het vuur`

Peter Horselenberg heeft het nog altijd geweldig naar zijn zin bij VV Twenthe. De veelzijdige clubman en voetballiefhebber, die zelf jarenlang in het eerste elftal speelde en tegenwoordig al negen jaar trainer is bij het tweede elftal, loopt al sinds 1974 bij de `Tricolores` rond.

Zijn mooiste tijd als speler beleefde hij met trainer Ate Relker. "Hij had bij Hector en Markelo gezeten en werd hier met scepsis ontvangen. Maar hij was perfect voor ons", vertelt Horselenberg in een interview op de website van Tubantia. "We gingen voor hem door het vuur, hij bracht ons naar de derde klasse. Echt een Meistermacher. Hij had ook humor. Hij deelde eens een zak watjes uit. Dan weej waj bint, zei hij. De week ervoor hadden we verloren, haha. Ander hoogtepunt was in 2007, toen het eerste en tweede op dezelfde dag promoveerden.”

Peter heeft overigens nog nooit de hoofdprijs gewonnen bij het bekende Rad van de Lat. "Stephan de Lat organiseert dat. Ons Rad van Avontuur, met mooie prijzen, ingebracht door clubsponsors. Geweldig initiatief", vervolgt hij enthousiast. "Net als onze oliebollencross en playbackshow. Dat zijn tradities, dat is Twenthe voor mij", aldus Horselenberg, die meerdere keren per week aanwezig is op `t Piepwillem. "Mijn zoons Jelle en Jikke voetballen hier ook. Zo houden we het in de familie", besluit de oud-voorzitter van VV Twenthe in de krant.

Bericht geplaatst op maandag 5 september 2022 om 16:08u05-09-2022 @ 16:08u | Link