Twenthe I speelt gelijk tegen Lochem

Dinsdagavond stond de tweede bekerwedstrijd van ons vlaggenschip op de rol. Het gehavende eerste telde slechts elf spelers en werd aangevuld met een aantal spelers van het tweede.

Het begin van de wedstrijd was dramatisch. Na anderhalve minuut stond werkelijk iedereen verkeerd bij de thuisploeg en wist de pijlsnelle rechtsbuiten binnen te schieten via het been van keeper Bas Zweers, die er ook niet goed uit zag. Twenthe treurde echter niet en kreeg een minuut later een enorme mogelijkheid op de gelijkmaker. Een uitstekende actie en dito voorzet van Stijn Jeurlink zorgde ervoor dat Wouter Leusink de bal in een leeg doel kon schieten. Hij schoot echter over. Wat volgde was een open wedstrijd met kansen aan beide kanten, maar tot de rust wisten ze het net niet meer te vinden.

Hoe anders was dat na rust. Twenthe kende de bliksemstart die Lochem in de eerste helft kende en kwam via Stijn Jeurlink in de 47e minuut op 1-1. Een voorzet van Dani Hilhorst werd goed binnengelopen. Lochem maakte echter in de 49e minuut alweer de 1-2. Twenthe herpakte zich en kende vervolgens een sterke fase. In minuut 60 werkte Stijn Jeurlink een goede dieptebal uitstekend binnen en daarmee tekende hij voor zijn tweede goal, 2-2.

Na dit doelpunt werd er aan beide kanten gewisseld en dat zorgde dat het tempo uit de wedstrijd werd gehaald. Lochem kende in het restant wel een veldoverwicht, maar wist dat niet meer in kansen om te zetten. Zo eindigt ook de tweede bekerwedstrijd van de Tricolores in een gelijkspel. Aanstaande zondag de laatste bekerwedstrijd tegen ABS in Bathmen. Die ploeg verloor dinsdagavond met 5-1 tegen WVV.

Bericht geplaatst op dinsdag 13 september 2022 om 22:24u13-09-2022 @ 22:24u | Link