JO19-1 eenvoudig en volwassen langs Blauw Wit

Twenthe JO19-1 heeft de uitwedstrijd met Blauw Wit in Holten eenvoudig weten te winnen. Aan Goorse zijde konden Matteo Weurding en Joep Vrielink door blessures niet aantreden, maar Paul Haafkes bleek een goede vervanger uit de 19-2.

De voorbereiding op het duel was allesbehalve soepel. De spits van onze 19-1 was zijn voetbalschoenen vergeten, maar gelukkig waren daar redders in nood Sharel en Maren die deze kwamen nabrengen. Bovendien had het wedstrijdsecretariaat van de Holtense club de zaakjes duidelijk niet op orde, aangezien het veld waarop gevoetbald moest worden pas 20 minuten te laat vrijkwam. Dit tot grote onvrede van de scheidsrechter, die zijn middag al had volgepland en hier niet van gediend was.

Twenthe begon fel en al was het soms wat rommelig, waren ze duidelijk de betere ploeg. Dat resulteerde na een half uur in de openingstreffer. Senne liep goed door op een diepe bal van Rens, tikte de bal weg en werd ruw omver gelopen door één van de verdedigers. De scheidsrechter nam de juiste beslissing door de bal op de stip te leggen, waarna Benjamin de strafschop feilloos binnenschoot. Ondanks enkele kansen, overigens aan beide kanten, was de ruststand daarmee bereikt, 0-1.

Na rust schoot Twenthe uit de startblokken. Na goed drukzetten onderschepte Adam de bal op rand strafschopgebied en volleyde deze goed binnen. De 0-2 betekende dat het verzet van de Blauwwitten gebroken was. Wat volgde was een half uur durende schietschijf, waarin de ploeg van Ronny van Laar erg slordig met de vele kansen omsprong.

Vlak voor tijd was het de ingevallen Paul Haafkes die eindelijk zijn goal maakte en daarmee de 0-3 op het scorebord zette. In blessuretijd wist Stijn drie verdedigers uit te spelen, waarna nummer vier het zat was. Hij maakte een overtreding, wat in eigen strafschopgebied niet zo handig is, want opnieuw volgde een penalty. Joren van Sermond bepaalde de eindstand vanaf de stip op 0-4, waarna de uitstekende leidsman meteen affloot.

Een uitstekende pot van de 19-1, die zeker de tweede helft een hele volwassen wedstrijd hebben gespeeld. Zo houden ze de kans op bekerwinst dit seizoen levend. Volgende week is Enter Vooruit de tegenstander.

Bericht geplaatst op zondag 18 september 2022 om 14:27u18-09-2022 @ 14:27u | Link