Eerste elftal wint in Eibergen

Het eerste elftal heeft met 1-2 gewonnen in en tegen Eibergen. Dankzij doelpunten van Mart Lammertink en Jeffrey Asbroek gaan de punten mee naar Goor.

Een levendige openingsfase, met grote kansen aan beide kanten, leidde na 12 minuten de 0-1 van Mart Lammertink in. De tot spits omgeturnde linkspoot bleef alleen voor de keeper rustig en schoof de bal beheerst in het doel. Dat was ook het sein voor Twenthe om de regie in de wedstrijd te pakken. Ondanks meerdere mogelijkheden, waaronder een niet te missen kans voor Mart Lammertink, bleef het lang 0-1.

Vlak voor rust was het wel raak. Een goede loopactie en dito voorzet van Stijn Jeurlink werd binnengeschoten door Jeffrey Asbroek, waardoor het in de blessuretijd van de eerste helft 0-2 werd. Dat was ook de ruststand.

Na rust een ander spelbeeld. Twenthe gunde Eibergen de bal, maar de ploeg die op de eigen website al naar beneden werd geschreven, deed hier weinig mee. De beste kansen waren dan ook voor Twenthe, maar het lukte niet de wedstrijd in het slot te gooien.

In de slotfase maakte Eibergen uit een corner nog 1-2. Spannend werd het echter niet meer. Zo staat de ploeg van trainer Mark Bolink op 7 punten uit 3 wedstrijden. De hoofdtrainer is daar tevreden mee: "We hebben genoeg kansen gehad en de ploeg heeft karakter getoond. Ik ben tevreden en we staan er goed voor. Als we de kansen afmaken, maken we het onszelf nog makkelijker".

Speciale vermelding nog voor de gehaktballen van slagerij Boenders in de Eibergen kantine, deze werden zeer gewaardeerd. Volgende week speelt ons eerste thuis tegen Rood Zwart. Dan zal het nieuwe kunstgrasveld 2 door ons vlaggenschip worden ingeluid.

Bericht geplaatst op zondag 9 oktober 2022 om 16:19u09-10-2022 @ 16:19u | Link