JO17-2 Auf Schalke

De nieuwe competitieformule (3 fasen) zoals deze sinds deze voetbaljaargang door de KNVB wordt gehanteerd betekent voor de huidige JO17-2 dat zij rond de herfstvakantie 3 weken stil liggen. Een uitgelezen moment dan ook om met het team iets te ondernemen. Vrijdag 14 oktober verzamelde het team om 16.30 uur op de parkeerplaats bij de club om af te reizen naar Gelsenkirchen voor het Bundesliga treffen tussen FC Schalke ’04 en TSG Hoffenheim.

Bij aankomst in Gelsenkirchen bezocht menigeen eerst de fanshop om de nodige fanartikelen in te slaan. Natuurlijk moest voorafgaand aan de wedstrijd ook nog wat worden gegeten bij een van de vele bratwurst tentjes.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn: Schalke had weinig in te brengen tegen het hoger geklasseerde TSG Hoffenheim. Na 90 minuten stond er uiteindelijk een 0-3 eindstand op het scorebord. Ondanks het tegenvallende resultaat had het team een mooie avond in de met bijna 60.000 toeschouwers gevulde Veltins Arena.

De start van het seizoen 2022-2023 van de JO17-2 is veelbelovend. In de 1e fase (5 wedstrijden) werd 2 maal overtuigend gewonnen en 3x verloren. Vooral de met 3-1 verloren wedstrijd bij s.c. Markelo JO17-2 (de uiteindelijke nummer 1 in de poule) was ondanks de nederlaag voor de boys een “echte wedstrijd” met veel inzet van beide kanten en waar de spanning op zat tot het eind. De begeleiding ziet dan ook met veel vertrouwen uit naar de 2e fase van de competitie welke loopt van eind oktober tot aan de winterstop.

Bericht geplaatst op zaterdag 15 oktober 2022 om 12:24u15-10-2022 @ 12:24u | Link