Nieuw kunstgrasveld geeft JO19-1 vleugels

Twenthe JO19-1 heeft eenvoudig gewonnen van een zwak WVV JO19-1. Op het nieuwe kunstgrasveld werd het liefst 6-2.

Op een goedgevuld Piepwillem begint Twenthe JO19-1 sterk aan de oefenwedstrijd tegen WVV. Het krijgt al vroeg een paar kleine kansen, en weet in de 5de minuut te scoren via Matteo Weurding. Snel daarna krijgt WVV een grote 1 op 1 kans, maar die bal gaat net langs de linker paal. Een paar minuten later snijdt Stijn Slag goed naar binnen, weet daarbij twee man uit te spelen en de bal op fabelachtige wijze over de keeper te stiften. Vanuit een heerlijke lange bal langs de zijlijn geeft Stein Vaarhorst de bal voor en wordt de bal in eigen goal gewerkt. Matteo weet even later de stand op 4-0 te brengen, echter stond hij buitenspel en telt deze goal niet. Tot aan de rust zijn er over en weer kansjes, maar het blijft bij een 3-0 ruststand.

Aan het begin van de tweede helft worden er twee wissels doorgevoerd. De jongens uit de JO17-1, Bram Vrielink en Tim Krabbenbos, krijgen een helft speeltijd. Aan het begin van de tweede helft krijgt de spits van WVV een uitstekende kans op 3-1 en weet deze ook te verzilveren. Helaas voor hem ontving hij de bal in buitenspelpositie, waardoor het feest niet doorgaat. Snel daarna krijgt Jikke Horselenberg de bal uit een corner en plaats de bal in de hoek. De keeper weet deze bal op uitstekende manier uit zijn goal te houden. Uit de volgende corner volgt een schitterende kopbal van Joren van Sermond die de keeper op de grond achter laat, 4-0.

Even daarna krijgt Yannick van Gool de bal in de zestien en weet de bal keurig in de onderhoek te werken, 5-0. In de 75ste minuut staat de rechtsbuiten van WVV vogelvrij en weet de 1 op 1 kans achter Stan Hollegien te schuiven. Na een klein foutje achterin bij WVV weet Matteo Weurding te profiteren en schiet de bal in hard in de bovenhoek voor 6-1. Op het eind van de wedstrijd wordt het nog 6-2. Na een foutje achterin komt de spits van WVV alleen op de keeper af en schiet de bal via gelegenheidscaptain Stan Hollegien binnen. Een uitstekende overwinning voor de mannen van Ronny van Laar, die volgende week in een vriendschappelijke wedstrijd aantreden tegen Rood Zwart, dat een klasse hoger speelt.

Bericht geplaatst op zaterdag 15 oktober 2022 om 17:11u15-10-2022 @ 17:11u | Link