Eerste uit naar Rekken, 5e en 7e naar Markelo

Het eerste elftal kan zich na een weekje rust opmaken voor de uitwedstrijd tegen Rekken. Daar hoopt de ploeg van Mark Bolink de uitstekende start van het seizoen voort te zetten. In de eerste vier duels in de vierde klasse B werd namelijk nog niet verloren. Hoe anders is dat voor Sportclub Rekken, dat slechts drie punten wist te pakken bij onze buurman SV Hector en daarmee onder de spreekwoordelijke streep staat. Ons vlaggenschip gaat met een vrijwel fitte selectie op pad, al ontbreekt sterkhouder Stef Eland. Hij is al weken aan het kwakkelen en is er zondag niet bij. Verder ontbreken alleen de langdurig geblesseerden Lars Haafkes en Sem Spoelder, al maakt laatstgenoemde zijn langverwachte rentree in het tweede elftal.

Het tweede elftal speelt om 11:15 uur thuis tegen TVO 2. Op een offday tegen Enter 2 na kan ook bij het tweede gesproken worden van een prima begin van het seizoen, waarin negen punten uit vier wedstrijden zijn gepakt. Daarmee ligt de ploeg van Peter Horselenberg op koers om dit (halve) seizoen in de top 5 te eindigen, wat zou betekenen dat zij na de winterstop in de promotiepoule worden ingedeeld.

Twenthe 5 en Twenthe 7 moeten zondagochtend de bult over zien te komen, want zij komen in actie tegen respectievelijk Markelo 6 en Markelo 10. Het vijfde kwam als één van de weinige teams afgelopen weekend in actie, maar werd in een doelpuntrijk duel (4-5) door UD Weerselo 4 uitgeschakeld voor bekerwinst dit seizoen. In de competitie is het team nog wel ongeslagen.

Bericht geplaatst op vrijdag 28 oktober 2022 om 09:03u28-10-2022 @ 09:03u | Link