Eenvoudige overwinning voor JO17-1 in Markelo

In de eerste competitiewedstrijd van de tweede fase moest de JO17-1 de bult over naar Markelo. De herindeling zorgde daarbij duidelijk niet voor een spannendere wedstrijd. Eindstand 0-9.

In de allereerste minuut van de wedstrijd weet Bram Vrielink de score al te openen door voor open goal binnen te schieten. Markelo kreeg snel daarna een grote kans zonder dat de keeper in de goal stond, maar met een gelukje rolde de bal net naast. In de 14 minuut weet Laszlo de corner van Bram Vrielink langs de keeper in het net te werken. Met een heerlijke aanval van achteruit stuurt Stijn Berkers Laszlo de hoek in. Een goede voorzet volgt, waarna Bram voor zijn man komt en de 0-3 binnenwerkt.

Even later komt Markelo voor het eerst gevaarlijk voor de goal. Gelegenheidskeeper Stijn Hartgerink keerde de eerste poging, waarna de rebound hard op de lat uiteenspatte. Nog in de eerste helft maakt Bram Vrielink zijn hattrick vol voor 0-4. Toch miste Twenthe ook een aantal kansen. Bram Arkes wist niet te scoren terwijl de keeper al met zijn knieën op de grond kag en Laszlo liet een 1 op 1 kans onbenut. De kans erna was wel raak voor Laszlo. Met een beetje hulp van de keeper die de bal onder zijn voet door laat schieten wordt de ruststand van 0-5 bereikt.

In de tweede helft gaat Twenthe vrolijk door waar het gebleven is. Na drie minuten wordt Julian Timmer door de keeper neergehaald in de zestien. Hij gaat zelf achter de bal staan, maar de keeper weet de penalty te keren. Dat deerde Julian echter niet, want met vier goals in de tweede helft bepaalt hij de eindstand op 0-9. Die score had, als de JO17-1 iets scherper was geweest in de afronding, dik in de dubbele cijfers kunnen uitkomen. Volgende week is om 12:45 uur DEO JO17-1 thuis de tegenstander.

Bericht geplaatst op zaterdag 29 oktober 2022 om 17:02u29-10-2022 @ 17:02u | Link