JO19-1 wint midweekse kraker

Maandagavond heeft JO19-1 de inhaalwedstrijd tegen Blauw Wit gewonnen. Dankzij doelpunten van Stijn Slag, Joep Vrielink en JO17-speler Julian Timmer werd het 3-1.

Twenthe begon redelijk slordig aan de wedstrijd, maar kwam uit een standaardsituatie wel op voorsprong. Een uitstekend aangesneden van Benjamin Wolf werd door Stijn Slag binnengelopen. Even later werd het zelfs 2-0. Stijn kreeg aan de achterlijn de bal mee uit de kluts en wist de bal goed terug te leggen. Joep Vrielink schoot de bal in één keer uitstekend laag in de hoek en verdubbelde zo de voorsprong.

De fase tot de rust werd lastig voor de JO19-1. Na een snel genomen vrije trap stond de Goorse verdediging niet op te letten. De Holtense spits kwam met één pass 1 op 1 met Stan Hollegien, die deze bal uitstekend uit zijn goal hield. Blauw Wit kreeg steeds meer de overhand in de wedstrijd en kreeg een volgende grote kans. Stan Hollegien redde uitstekend op een vrije trap, die via zijn vingertoppen op de paal belandde. Daardoor was de ruststand 2-0.

In de tweede helft was het al snel raak. Na een fantastische actie van Jens Bloemendaal wist hij met een steekpass de ingevallen JO17-1 speler Julian Timmer alleen voor de keeper te zetten. De spits was dodelijk in de afronding en schoot de 3-0 koeltjes binnen. Twenthe creëerde veel kansen in de tweede helft, echter wisten ze deze kansen niet af te maken. De oude voetbalwet vertelt dan dat je de goal tegen krijgt, en dat was ook het geval. Na misgrijpen van doelman Stan Hollegien kon een speler van Blauw Wit de bal eenvoudig in de goal werken. Vlak voor tijd kreeg Blauw Wit nog een kans voor open doel, maar ook deze enorme mogelijkheid wisten ze er niet in te krijgen. Zo eindigde de wedstrijd in 3-1. Zaterdag speelt de JO19-1 uit in Bentelo, waar pas om 16:00 uur wordt afgetrapt.

Bericht geplaatst op dinsdag 1 november 2022 om 06:53u01-11-2022 @ 06:53u | Link