Eerste elftal uit naar Victoria, hofderby voor 7e

De eerste seizoenshelft zit er bijna op. Aanstaande zondag spelen de meeste seniorenelftallen hun laatste wedstrijd voor de winterstop. Een enkel team komt ook een week later nog in actie. Twenthe I speelt de laatste wedstrijd tegen Victoria, waarbij een resultaat zeer gewenst is. Door vier nederlagen op rij is het eerste afgezakt naar de 10e plaats. Daarbij moet wel aangetekend worden dat de verschillen in de 4e klasse B enorm klein zijn. Zo bedraagt de achterstand op de derde plek slechts vier punten. Hoewel het eerste nog steeds geterroriseerd wordt door blessures, staat er in ieder geval kwantitatief een goede selectie voor zondag. Het tweede elftal is namelijk vrij. Gaat dat ook zorgen voor een kwaliteitsimpuls?

Twenthe 3 won afgelopen weekend eenvoudig van Bon Boys. De Remontada van Job Vaarhorst mag daarbij niet onopgemerkt blijven. De in een vormcrisis verkerende spelmaker snoerde alle criticasters de mond door de manschappen van Deniz Sogut bij de hand te nemen en met drie goals en een assist het verschil te maken. Is er sprake van het welbekende `ketchupfles`-effect en is hij nu helemaal los? Dat gaan we zien in het uitduel tegen Wilhelminaschool 2. Over doelpunten gesproken, Twenthe 5-speler Thomas Koebrugge kan er ook wat van. Liefst vier goals wist hij te maken bij de 0-6 overwinning op s.v. Rijssen 2. Juichen deed hij niet bij zijn goals, want ``een postbezorger juicht ook niet als hij een brief bezorgt``. Kan hij ook tegen TVO 3 het verschil maken voor de mannen van Timo Haafkes?

Het in vormcrisis verkerende Twenthe 6 speelt tegen directe concurrent s.v. Rijssen 3. Die ploeg staat slechts drie punten boven de Goorse hekkensluiter en kan bij een overwinning met minimaal vier goals verschil gepasseerd worden. Weten ze de rode lantaarn over te geven aan de buren uit Rijssen? Twenthe 7 speelt thuis tegen Rood Zwart en kan bij een overwinning langzaam weer naar boven kijken. Twenthe 8 won eindelijk weer eens afgelopen zondag, dankzij een knappe overwinning op Holten 7. Hekkensluiter Hoeve Vooruit 3 is de volgende ploeg die aan de zegekar gebonden moet worden.

Ook de vrouwenteams komen in actie. Vrouwen 1 doet nog volop mee in de titelstrijd en speelt opnieuw tegen een concurrent. Om 11 uur wordt afgetrapt voor de uitwedstrijd tegen Saasveldia. Vrouwen 2 speelt thuis tegen SDC`12 Vrouwen 2. Bij winst passeren ze de de ploeg uit Denekamp.

Bericht geplaatst op vrijdag 9 december 2022 om 12:00u09-12-2022 @ 12:00u | Link