JO19-1 onderuit op koud Piepwillem

Twenthe JO19-1 heeft vandaag met 1-3 verloren van Markelo. In een gelijkopgaande wedstrijd met veel kansen voor beide ploegen was het de uitploeg die aan het langste eind trok.

Na een goede openingsfase krijgt Matteo Weurding een enorme kans, maar weet hij de bal niet tegen de touwen te krijgen. Even later is Markelo in de omschakeling snel aan de andere kant van het veld en weet het de paal te raken. De derde grote kans van het duel is wel raak. Uit een genomen corner van Benjamin Wolf komt de bal door een scrimmage bij Rens van Straaten terecht, die hem kan afronden. Ondanks kansen voor beide ploegen blijft het bij een 1-0 ruststand.

Na nog geen 30 seconden te hebben gespeeld in de 2e helft, weet Markelo na een snelle omschakeling in een 1 op 1 situatie de bal achter doelman Teun ten Broeke te schieten. In minuut 65 draait Benjamin de bal strak voor en vergeet Rens de thuisploeg op 2-1 te zetten. Gelijk hierna volgt precies hetzelfde recept, maar knikt Rens de bal net naast. In de 2e helft regent het kansen aan beide kanten en komt Twenthe goed weg dat de uitploeg de bal voor een leeg doel over weet te werken. Markelo komt in minuut 70 op een 1-2 voorsprong. Vlak voor tijd raakt JO19-1 voor de 2e keer de paal en wordt de gelijkmaker in de rebound afgekeurd wegens buitenspel. In de blessuretijd maakt Markelo er nog 1-3 van, wat de eindstand ook blijft. Maandag spelen de mannen van Ronny van Laar al weer. Dan wordt het resterende uur van de wedstrijd tegen WVV uitgespeeld.

Bericht geplaatst op zaterdag 10 december 2022 om 17:14u10-12-2022 @ 17:14u | Link