VOORBESCHOUWING | 5e tegen Borne, VR1 verplaatst

Voor de meeste teams is na afgelopen zondag de winterstop ingetreden. Met de huidige temperaturen zijn er weinig spelers die dat vervelend vinden. Toch zijn er nog twee teams die in actie moeten komen dit weekend.

Onlangs refereerden we op deze plek al aan de hoge amusementswaarde van Twenthe 5. Afgelopen weekend deden ze daar nog een schepje bovenop. In een bloedstollend spannende wedstrijd werd er uiteindelijk met 7-6 gewonnen van het altijd lastige TVO 3. Het leek er niet op dat het spannend zou worden, want na een kwartier stond ons vijfde elftal soeverein aan de leiding met een 3-0 voorsprong. Dat het bij rust vervolgens 3-4 was is natuurlijk niet best te noemen. De veerkracht die daarna getoond werd is echter prijzenswaardig. In de laatste minuut werd bij een 6-6 stand een penalty onberispelijk binnengeschoten voor de overwinning. Dankzij deze winstpartij kan het 5e weer omhoog kijken en is de titel in zicht. Aanstaande zondag is de puntloze hekkensluiter Borne 3 de tegenstander. Averij mag er dan dus absoluut niet opgelopen worden. Om 11:00 wordt er afgetrapt op het Piepwillem.

Ook Twenthe Vrouwen 1 zal de kou nog eenmaal moeten trotseren. De dames van Rianne Brummelman en Mireilla Hartgerink lagen op titelkoers, maar afgelopen zondag werd een keiharde nederlaag geleden. Tegen concurrent Saasveldia VR1 werd het 6-0. De ontsteltenis was groot bij de dames, maar gelukkig krijgen zij nog voor de winterstop kans zich te revancheren. Zondag spelen zij uit tegen Manderveen VR1. Die ploeg staat gelijk in punten op de ranglijst en bij winst blijft een eventueel kampioenschap in zicht. Om 11:45 uur wordt er afgetrapt in Manderveen.

UPDATE : De wedstrijd van VR1 is verplaatst naar donderdag 19 januari.

Bericht geplaatst op vrijdag 16 december 2022 om 12:00u16-12-2022 @ 12:00u | Link