Eerste uit naar Neede, derde thuis tegen GFC

Een prima overwinning op Hoeve Vooruit betekent dat het eerste elftal de ploegen in de middenmoot van de competitie binnen schootsafstand houdt. Aanstaande zondag kunnen en moeten de mannen van Mark Bolink een volgende stap zetten naar boven als tegen hekkensluiter Neede wordt aangetreden. Voor zover de personele problemen bij het eerste elftal nog niet groot genoeg waren, ontbreekt ook Daan de Lat ten opzichte van vorige week. Gelukkig is de wedstrijd van het tweede elftal verplaatst naar dinsdagavond, zodat zij de nodige versterkingen kunnen leveren aan ons vlaggenschip. Om 14:00 uur wordt afgetrapt in Neede.

Voor het derde elftal staat er niet alleen een Goorse derby op het programma met het duel tegen GFC 2, maar is het ook een sleutelduel in de race om het kampioenschap. GFC 2 is namelijk koploper en staat maar liefst negen punten voor op ons derde, al hebben de Rooien wel een wedstrijd meer gespeeld. Om de titeldroom in leven te houden moet er dus gewonnen worden door het team dat onder leiding staat van Deniz Sogut. Twenthe 4 ging vorige week kansloos onderuit en dus lijkt het een kleurloos seizoen te worden. Aanstaande zondag treden ze aan in en tegen Enter. Het vroege tijdstip van 09:00 uur is ongetwijfeld niet in het voordeel van de jonge ploeg die het vierde is. Voor Twenthe 5 is de titeldroom zeker nog levend. Met twee wedstrijden in acht dagen tegen nummer laatst Borne 3 kan koploper Buurse 2 genaderd worden tot drie punten. Aanstaande zondag wordt eerst het uitduel in Borne gespeeld. Afgetrapt wordt er om 10:30 uur. UPDATE: al is het daarvoor wel van belang dat die ploeg niet uit de competitie stapt. De thuiswedstrijd volgende week ligt er al uit. Op moment van schrijven gaat het uitduel nog wel door.

De laatste driepunter van Twenthe 6 dateert alweer van 9 oktober toen in een zwaarbevochten duel met 1-0 van SV Nieuw Heeten werd gewonnen. Zondag lijkt een mooie kans om een nieuwe overwinning te behalen, dan is namelijk nummer tien Hellendoorn 3 de tegenstander. Twenthe 7 zal een taaie kluif hebben aan nummer twee Bon Boys 7, ook daar wordt om 09:00 afgetrapt. Waar Twenthe VR1 zich afgelopen week hoopte te herstellen, was de vierde dikke nederlaag op rij een flinke tegenvaller. Klimmen de dames uit het dal als er zondag om 11:00 wordt afgetrapt voor het thuisduel met UD Weerselo?

Bericht geplaatst op vrijdag 10 februari 2023 om 12:00u10-02-2023 @ 12:00u | Link