Twenthe zonder punten terug naar Goor

In een wedstrijd die met name in de eerste helft een speltakelstuk was, heeft Twenthe aan het kortste eind getrokken. Na negentig minuten was de stand 4-3 in het voordeel van UDI.

Het begin was desastreus voor de ploeg van Mark Bolink. Dat begon al na zeven minuten, toen Daan de Lat de bal ongelukkig achter de uitkomende Bas Zweers kopte. Na een kwartier werd het 2-0. Een hoge bal dwars door het centrum zorgde voor onduidelijkheid, waarbij doelman Bas Zweers uit kwam. Dat deed hij echter te laat en de bal werd met een hoge boog over de doelman binnengeschoten. In de 21e minuut werd het zelfs 3-0. Een uitstekend indraaiend schot van randje zestien viel bij de verre paal binnen. Zo leek ons vlaggenschip een dramatische middag tegemoet te gaan, maar niets bleek minder waar.

Een minuut na de derde goal was het Wouter Leusink die de bal tegen de touwen schoot. Een hoge bal werd verkeerd ingeschat door de Enschedese doelman, waarna Wouter de bal die bleef liggen van dichtbij afmaakte. In de 25e minuut was het Stijn Jeurlink die de aansluitingstreffer op het scorebord zette. Hij draaide knap open en schoot de bal prima in de korte hoek. In de 36e minuut leek de comeback compleet, toen de bal na een duidelijke handsbal terecht op de stip ging. Mark Nijland nam zijn verantwoordelijkheid en ging achter de bal staan, maar miste. Terwijl de doelman al in de andere hoek lag vloog de bal via buitenkant paal naast. Vijf minuten later was het wel 3-3. Een fantastische voorzet van diezelfde Mark Nijland werd uitstekend binnengetikt door Stijn Jeurlink. Wouter Leusink had vlak voor rust het feest compleet kunnen maken, maar hij had teveel tijd en miste één op één met de doelman.

De tweede helft had Twenthe het weer een stuk lastiger. De ploeg voetbalde prima mee, maar wist niet tot echte kansen te komen. Een ontzettend dom weggegeven vrije trap op randje zestien zorgde voor 4-3. De bal werd van richting veranderd, waardoor doelman Bas Zweers kansloos was. In het restant van de wedstrijd wist Twenthe niet veel meer te creëren. Het was nog het dichtstbij met een afgewaaide voorzet van Stijn Jeurlink, die pardoes op de lat belande. Zo verliest Twenthe en zag het tot overmaat van ramp ook verschillende concurrenten punten pakken. De komende wedstrijden tegen Tubanters en Hector zijn cruciaal in de strijd om lijfsbehoud. Volgende week komt eerst de Enschedese opponent naar het Piepwillem. Dan wordt om 14:00 uur afgetrapt.

Bericht geplaatst op zondag 26 maart 2023 om 16:35u26-03-2023 @ 16:35u | Link