Jeugdkamp 2023 weer groot succes

Vrijdag 12 mei vertrokken de JO10, JO11 en JO13 richting het voetbalkamp. Dit jaar zijn we in Buurse geweest (welbekend onder de vv Twenthenaren) bij de Meene en wat hebben we genoten.

Bij aankomst vrijdag hebben de kinderen een slaapplek uitgezocht. De teams lagen verdeeld over 3 kamers, een gezellige boel dus. Toen de slaapplekken waren verdeeld, zijn er teams gemaakt en zijn leiders per team bekendgemaakt. Elke team was een land, hiervoor werden nog zelfgemaakte t-shirts gekleurd. Ondertussen arriveerde een snackwagen, waar de kinderen konden genieten van een patatje met snack. Om 20:00 uur begon de wedstrijd van FC Twente. Deze wedstrijd hebben de kinderen samen met de leiders gekeken in de gemeenschappelijke ruimte waar een beamer hing, en er dus op groot scherm genoten kon worden van de 4-0 overwinning. Toen de wedstrijd ten einde was hebben we nog een quiz gedaan en een showavond gehouden, een hoop gezelligheid, en dat was nog maar dag 1. Een nacht met niet voor iedereen veel slaap brak aan.

Zaterdagochtend startte de dag met een lekker ontbijt, de leiders hadden het goed geregeld: eieren met spek, een lekker Engels ontbijt en dus een goede bodem voor het voetbaltoernooi dat gepland stond.

Wat waren de kinderen fanatiek, maar niet alleen de kinderen, de leiders waren nog veel fanatieker wat voor een hoop lol heeft gezorgd en een mooi toernooi werd neergezet met als winnaar team Zuid Afrika.

`s Middags stond het klootschieten op het programma en vertrokken de teams met hun leiders richting de Haarmühle. Een echt succes want de bal werd onderweg regelmatig in de sloot geschoten, gelukkig waren de leiders niet bang voor natte voeten en werd de bal onder luid gelach van de kinderen uit de sloot gehaald door de leiders.

Bij de Haarmühle kregen de kinderen een lekker flesje drinken en een zakje chips, waarna ze nog even lekker in de speeltuin konden spelen. Terug van de Haarmühle konden de kinderen even een rustmomentje pakken of nog even lekker buiten voetballen of spelen. We hadden er prachtig weer bij, dus je raadt het al…. er werd nog even een flink watergevecht gehouden. Niet alleen door de kinderen, de leiders moesten er ook aan geloven en deden volop mee. `s Avonds is er bami gemaakt en hebben de kinderen lekker samen gegeten. Na het eten is er een film aangezet en na de film was er een spooktocht georganiseerd. De kinderen die hier niet aan mee wilden doen konden lekker op het kamp blijven en hebben we wat lekkers neergezet en een film aangezet. De spooktocht was een succes, met dank aan de jeugdspelers die naar Buurse zijn gekomen om het bos in te duiken. Na de spooktocht waren de kinderen wel een beetje uitgeput en zijn ze een voor een langzaam naar hun bed gegaan en lekker in slaap gevallen.

Zondag om 08:00uur aan het ontbijt, de laatste dag alweer aangebroken. De leiders hadden de jongens na het ontbijt mooi aan het werk gezet. Alle tassen inpakken en buiten neerzetten. Maar ook de kamers werden schoongeveegd, alle resten van snoep en chips eruit. Er werd zelfs nog meegeholpen met de afwas! Vandaag staat het zwemmen bij zwembad de Wilder nog op de planning. Nadat alle spullen ingepakt waren en de schoonmaakhulp arriveerde, vertrokken de kinderen naar het zwembad waar de kinderen nog veel plezier hebben beleefd. Tussendoor werd er lekker gegeten van patat en een snack. Vanaf half 3 arriveerden de kinderen weer bij het Twentheveld. Hier zijn de tassen `s morgens in een aanhanger heengebracht. Bij aankomst kregen ze uiteraard nog even wat te drinken en wat te snoepen. Ouders arriveerden ook al snel om hun zoons op te halen. Vele kleine ogen op de gezichtjes en vermoeide jongens gingen mee naar huis.

Wij als JAC kijken terug op een geslaagd voetbal jeugdkamp van 2023! We willen dan ook iedereen bedanken die hier zijn/haar steentje aan bij heeft gedragen.

Leiders van dit weekend, onwijs bedankt. Jullie hebben er met en voor de jongens een geweldig weekend van gemaakt.

Bericht geplaatst op woensdag 17 mei 2023 om 09:57u17-05-2023 @ 09:57u | Link