Dure nederlaag bij Langeveen

Twenthe heeft enorm duur puntverlies geleden in de strijd om promotie. In een erbarmelijke wedstrijd trok de thuisploeg aan het langste eind, 2-0.

De eerste helft was van beide kanten matig. Dani Hilhorst had de Tricolores na een klein kwartier op voorsprong kunnen schieten. Hij schoof van een meter of twaalf echter naast. Tien minuten voor rust kreeg ook Langeveen de kans om op voorsprong te komen. Voor open goal mikte de aanvoerder echter over.

Na een uur was Twenthe erg dicht bij de voorsprong. Stijn Jeurlink schoot vanuit een lastige hoek op de paal. Met nog twintig minuten te gaan ging de bal op de stip voor de thuisploeg. Stan Hollegien bewees echter zijn reputatie als penaltykiller en pakte de strafschop klem. Een minuut later was het alsnog raak voor de thuisploeg. Een van richting veranderd schot viel binnen. Zeven minuten voor tijd gooide Langeveen het duel in het slot. In de opbouw werd de bal zo in de voeten van de spits gespeeld en hij pakte het cadeautje simpel uit, 2-0. Dat was ook de eindstand.

Bericht geplaatst op zondag 24 maart 2024 om 15:56u24-03-2024 @ 15:56u | Link