Drie punter voor Twenthe C2 in Delden

Zaterdag 17 oktober stond de uitwedstrijd in Delden op het programma tegen Rood Zwart C2. Trainer Veenstra kon niet beschikken over een complete selectie. Stijn was afwezig en gezien Robin al langere tijd kampt met een knie blessure werd de selectie aangevuld met Milan Elfers. Gezien de stand op de ranglijst kon het een spannende wedstrijd worden. Het verschil was slechts 3 punten in het voordeel van de Goorse ploeg.

Twenthe C2 mocht om 14:30 aftrappen op het kunstgras veld in Delden. Beide ploegen zaten elkaar kort op de huid en het was ook een echte ‘Kick and Rush’ wedstrijd. Beide partijen kwamen het eerste kwartier niet aan voetballen toe. Twenthe kwam nauwelijks in de problemen. De buitenspelers Coen en Yusuf hadden ’s morgens eerst met C1 mee gedaan in Enter, dit was te merken aan hun spel. Ze konden tot de 18e minuut niet vlammen zoals de afgelopen weken wel het geval was. Twenthe was het dichts bij de openingstreffer, een ware scrimmage voor het Deldense doel leverde naar drie pogingen geen doelpunt op.

Dat Twenthe niet op achterstand kwam na een klein slaapmomentje in de verdediging was te danken aan de scherpte bij doelman Mart van het Bolscher! Hij wist knap een één tegen één situatie onschadelijk te maken! Mart hervatte het spel snel en zag de bal ter hoogte van de middenlijn over de zijlijn getikt worden door een speler van Rood Zwart. Thomas Kemper wist met zijn ingooi Captain Rob de diepte in te sturen. Rob ging op avontuur en wist op basis van doorzettingsvermogen, techniek en lef zijn vier tegenstanders van zich af te schudden. Vanaf de linkerkant kwam hij naar binnen op de rand van de 16 meter en schoot de bal hard en laag achter de doelman uit Delden in de hoek! Een prima doelpunt waarmee en vertrouwen in de ploeg kwam.

Twenthe ging op jacht naar meer en zag bij een paar kleine kansen scherpte ontbreken in de afronding. In de 30e minuut was het Coen Schutte die, net als Rob Maneschijn, in de voorgaande weken trefzeker was die de bezoekers op een 0-2 voorsprong schoot. Coen kreeg de bal van Julian ingespeeld en nam de bal mee naar binnen vanaf de rechterkant. Nadat hij twee tegenstanders gepasseerd was en de bal goed voor zijn linker had klaar gelegd, schoot hij de bal hard en laag in de hoek. Hiermee was de doelman uit Delden voor de tweede keer binnen tien minuten gepasseerd op een vergelijkbare wijze. Na 33 minuten floot de scheidsrechter af voor de eerste helft. Waarschijnlijk was de arbiter moe van het tempo en het ‘Kick and Rush’ spel dat hij besloot om de eerste helft af te fluiten. Normaal duurt een helft 35 minuten.

Met deze tussenstand werd de thee opgezocht. In de rust kwam het bericht binnen dat één van de mede koplopers Wilhelminaschool verloren had van Achilles’12!

De tweede helft leek een kopie van het begin van de eerste helft. Rood Zwart probeerde het tij te keren door twee buitenspelers van hun C1 in het veld te zetten. Fabian Overklift Vaupel Kleijn speelde een uitstekende wedstrijd! Hij zat continue kort op de rechtsbuiten waardoor deze C1 speler uit Delden compleet uit de wedstrijd gespeeld werd! Ook op de linker vleugel kreeg de andere buitenspeler uit de C1 van de thuisploeg weinig ruimte doordat Pepijn Roering daar er kort op zat!

Twenthe liet zich wat terug zakken en Rood Zwart C2 schoof een mannetje door naar het middenveld waardoor er meer ruimte kwam voor Twenthe. De thuisploeg was halverwege de tweede helft dichtbij de aansluitingstreffer. Een vrije trap ging via de lat over het doel van Mart.
Twenthe kwam er een aantal keren gevaarlijk uit maar tot een doelpunt kwam het niet.

Acht minuten voor tijd was het wel raak! Twenthe kwam er via rechts goed door en wist deze aanval uitstekend uit te spelen. Thomas Koebrugge gaf de bal in de zestienmeter goed af op links waar Thomas Bennink het eindstation was! Hij wist de bal vol in de kruising te schieten en gooide hiermee de wedstrijd in het slot!

Na 30 minuten voetbal in de tweede helft floot de scheidsrechter af! Wederom te vroeg! Twenthe wint op karakter en vechtlust!

Ach ja… Twenthe C2 neemt de 3 punten verdiend mee naar Goor en staat samen met Hector aan kop in de 3e klasse!

Volgende week mogen de spelers genieten van een vrij weekend. Dit omdat VV Twenthe C2 is vrij geloot in de beker en pas weer in actie komt in de derde ronde. Twenthe C2 strijdt op twee fronten mee!

Bericht geplaatst op zondag 18 oktober 2015 om 18:41u18-10-2015 @ 18:41u | Link