Twenthe 1 koploper na overwinning op Markelo

Nadat vorige week GFC aan de zegekar werd gebonden stond afgelopen weekend de Hofderby tegen SC Markelo op het programma voor ons vlaggenschip. Naast de langdurige afwezigheid van Thijs, Simon en Tim kon trainer Michiel Mensink zondagmiddag ook geen beroep doen op de geblesseerde keeper Wouter Bekhuis. In plaats van Wouter nam Martijn Busschers plaats tussen de palen.

Het niveau van de openingsfase was niet om over naar huis te schrijven. Markelo had het meeste balbezit maar creëerde nauwelijks iets voor het doel van Martijn. Eén van de eerste uitvallen van ons eerste leverde direct een doelpunt op. Wouter Leusink stoomde, na een kwartier spelen, op op de rechtervleugel en leverde zijn lage voorzet af in de voeten van Michiel Wijnbergen. Michiel schoot van dichtbij uit de draai binnen maar zag dat de keeper van Markelo adequaat redding bracht. Mark Nijland was er echter als de kippen bij om de rebound, die de sluitpost moet weggeven, in het lege doel te tikken.

Na de voorsprong bleef het meeste balbezit voor Markelo dat trachtte om middels verzorgd voetbal in de buurt van het vijandelijke doel te komen. Dat leverde echter nauwelijks kansen op en zonder echt in gevaar te komen werd de rust gehaald met een minimale voorsprong.

Tien minuten na rust scoorde Markelo de gelijkmaker waar op dat moment weinig op viel af te dingen. Een vrije trap kon door Martijn nog worden gepareerd maar de rebound werd door Markelo eenvoudig binnengeschoten. Lang duurde het niet voordat het antwoord van ons eerst elftal kwam. Slechts enkele minuten later stond Twenthe 1 weer op voorsprong. Dit maal was het Wouter Leusink die het meest attent was en, met enige moeite, het leder van dichtbij in het doel wist te schuiven.

Markelo was wederom niet aangeslagen door de achterstand en bleef op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam er twintig minuten voor tijd toen een indraaiende vrije trap met het hoofd verlengd werd en in het doel verdween. De wedstrijd leek te eindigen in een puntendeling maar Mark Nijland ging niet akkoord met dat scenario. Hij kopte een vrije trap van Roy Vrielink knap binnen en besliste de wedstrijd enkele minuten later helemaal door een schitterende actie van Jasper Groothuis te promoveren tot doelpunt.

Door deze overwinning en de verliespartij van SC Enschede tegen LSV is ons eerste elftal nu de nieuwe koploper in de vierde klasse B. Aankomende zondag mag ons eerste op bezoek bij Barbaros dat vierde plek op de ranglijst bezet. De wedstrijd in Hengelo begint om 14.30 uur.

Bericht geplaatst op maandag 9 november 2015 om 16:15u09-11-2015 @ 16:15u | Link