Vaarhorst matchwinner bij winst Zaterdagteam

Het zaterdagteam heeft de eerste bekerwedstrijd tegen PH 6 winnend afgesloten. Op het Piepwillem stond het na negentig minuten 3-2.

Na 13 minuten werd de ban gebroken. Een voorzet van leenspeler Job Vaarhorst werd van dichtbij binnengetikt door de volledig vrijstaande naamgenoot Job Hartgerink. Ondanks een kansenregen bleef het bij 1-0 en volgens een oude voetbalwet kreeg Za2 het deksel op de neus. Na een spaarzame uitval volgde een schot van de Almeloërs. Gelegenheidskeeper Dylan Leferink moest lossen, waarna de rebound werd binnengeschoten. Het wanhopige vlagsignaal van grensrechter Deniz Sogut werd door de scheidsrechter terecht niet overgenomen en dus was het 1-1. Gelijk daarna kwamen de Tricolores weer op voorsprong. Een mooie dieptebal van Stan Herkert werd afgemaakt door Job Hartgerink, die daarmee voor zijn tweede van de middag tekende.

In de tweede helft opnieuw een overwicht voor de thuisploeg. De grootste kans was voor Job Vaarhorst, maar hij mikte alleen voor de doelman op de paal. Aan de andere kant een grote kans voor PH, maar Dylan Leferink redde bekwaam. Een kwartier voor tijd was het PH dat weer langszij kwam. Een schot van randje zestien viel in de verre hoek binnen, 2-2. Vlak voor tijd maakte Job Vaarhorst met een schot in de korte hoek de 3-2. Dat bleek de winnende en dus werd hij de matchwinner. Zo sloot het nieuwe zaterdagteam de eerste wedstrijd af met drie punten.

Bericht geplaatst op zaterdag 2 september 2023 om 16:46u02-09-2023 @ 16:46u | Link