Twenthe 2 wint eerste bekerwedstrijd

Twenthe 2 heeft het eerste bekerduel met 4-0 gewonnen van Rohda Raalte 3. Een uitstekend begin van het seizoen voor de mannen van Peter Horselenberg.

Met verschillende versterkingen uit het 3e en zaterdagteam, waaronder debutant Pepijn Roering, begon Twenthe goed aan het duel. Na dertien minuten kwam de thuisploeg terecht op voorsprong. Een uitstekend aangesneden vrije trap van Huub Averdijk werd goed binnengekopt door Tijmen van Wissing. Twee minuten later was de doelpuntenmaker de aangever. Met een prima dieptebal stuurde Tijmen, Robin Slaghuis diep. De man met het knotje schoot laag binnen.

In de tweede helft ging Twenthe verder met scoren. De bal bleef liggen op randje zestien, waarna Mark Nijland raak schoot voor de derde van de middag. De vierde van de middag was de mooiste. Er werd goed gecombineerd net buiten het strafschopgebied, waarna Remco Kingma met een fenomenale boogbal raak schoot.

Volgende week is het tweede vrij, het uitduel tegen Voorwaarts Twello 2 wordt op dinsdag 12 september gespeeld.

Bericht geplaatst op zondag 3 september 2023 om 12:23u03-09-2023 @ 12:23u | Link