Vrouwen 1 onderuit tegen GFC in derby

vv Twenthe vr1

Afgelopen zondag was de eerste derby sinds tijden van de dames tussen Twenthe en GFC.

De spanning was bij de dames voelbaar. Iedereen was zenuwachtig.

Twenthe begon de week al met dat iedereen wilde voetballen en dat we teveel speelsters hadden, dit is natuurlijk positief maar voor de trainers erg frustrerend want hoe vertel je de sommige dames dat ze niet mee kunnen doen omdat we er teveel hebben?

Zondag om 10 uur waren alle speelsters present en konden ze zich gaan omkleden. Iedereen wilde graag beginnen.

De eerste helft was dan ook erg spannend en ging gelijk op. Dan had GFC een kans en dan Twenthe. Het was zo spannend dat de nagels van de vingers werden gebeten.

Direct na de rust kwam GFC door een knullige fout van Twenthe op voorsprong. Twenthe drong nog wel aan en kreeg ook wel een aantal kansen alleen GFC wist haar kansen wel te benutten. GFC scoorde dan ook nog 2 keer. De einduitslag was dan 0-3. De goals van GFC zijn gemaakt door Robin Nijhof Merle Weeink en Debbie Staijen.

Het was een sportieve wedstrijd maar wel fel.

Na de wedstrijd hebben we samen nog een derde helft gedaan. Samen met GFC hebben we een buffet geregeld bij de Bebsel en dit met elkaar onder het genot van een drankje opgemaakt.

Het was erg gezellig en zo kun je dus ook omgaan met een derby. Fel op het veld en na de tijd gezellig samen genieten van de zondag.

GFC we zien jullie 19 april weer en hopelijk winnen wij dan.

(Mireilla Hartgerink)

Bericht geplaatst op dinsdag 15 oktober 2019 om 11:35u15-10-2019 @ 11:35u | Link