Twenthe verliest van Turkse Kracht Deventer

Twenthe heeft haar eerste nederlaag geleden in de derde klasse. Er werd vanmiddag met 0-1 verloren van Turkse Kracht Deventer.

De ploeg van Michiel Mensink begon goed en geconcentreerd aan de wedstrijd en domineerde de eerste helft. Helaas moest Simon Hevink het veld verlaten met een hoofdwond. Hij werd vervangen door Koen Morsink. Al snel drukte de leidsman uit Eerbeek zijn stempel op de wedstrijd door de keeper van TKD een gele kaart te geven wegens tijdrekken. Keeper Sydney Demirel was het hier niet mee eens en verliet op eigen initiatief het veld. De ploeg uit Deventer werd feller, wat uiteindelijk leidde tot een rode kaart in de eerste helft voor de ploeg. De ploegen ging rusten met een 0-0 stand.

De Turkse ploeg kwam fel uit de kleedkamer. Twenthe had hier geen antwoord op en mistte duidelijk ervaring in het veld, toen ook nog gelegenheidsaanvoerder Roy Vrielink er af moest met een blessure.
TKD schoot een vrije trap vanaf de rand van het zestienmeter gebied nauwkeurig binnen en kwam zo op een 0-1 voorsprong. De ploeg van Michiel Mensink probeerde nog wat terug te doen, maar tevergeefs. Jeffrey Asbroek, in de spits wegens absentie van Mark Nijland, kreeg de bal knap voor. Echter wist de ingevallen Wouter Leusink de bal op de paal te tikken. Uiteindelijk moest het temperamentvolle TKD de wedstrijd uitspelen met negen man maar wist de stand van 0-1 vast te houden tot aan het laatste fluitsignaal van de leidsman uit Eerbeek, die niet bepaald populair was bij de ploeg en supporters van TKD, afgeleid uit vele onaardige bijnamen aan het adres van Bijen.

Bericht geplaatst op zondag 11 september 2016 om 20:53u11-09-2016 @ 20:53u | Link